Samuel lyssnar in kundernas önskemål i rollen som försäljningsansvarig på Ioffice
Från personlig assistent åt ärkebiskopen av Canterbury till Account Manager på Ioffice. Samuel Fischer har minst sagt en unik yrkesbakgrund. Men det som verkligen utmärker honom är hans erfarenhet av att bemöta kunder på ett utmärkt sätt, och det har gjort honom till en framgångsrik säljare hos Ioffice.
– Min ambition är att Ioffice ska växa och bli störst inom coworking, inte bara i Sverige utan i hela Skandinavien, säger Samuel Fischer, Account Manager på Ioffice.
Det var under en praktikperiod i gymnasiet som Samuel bestämde sig för att åka till England och praktisera på ett hotell. Han lockades av utmaningen att komma till ett nytt land och samla på sig arbetslivserfarenhet som skulle komma väl till pass inför den kommande studenttiden. Väl på plats möttes han av hotellchefen, som hade en helt annan uppfattning om vad arbetet skulle innebära.
– Det var verkligen en surrealistisk upplevelse. Jag hade rollen att alltid vara tillgänglig och hjälpa biskopen med sina vardagliga uppgifter. Till exempel, om det var middag och han vände sig åt mitt håll, var jag där omedelbart för att assistera. Det var en mycket unik upplevelse, men det gav mig också roliga erfarenheter som jag kommer att minnas.
På Ioffice inledde Samuel sin karriär i receptionen. Trots sin erfarenhet inom service var det försäljning som verkligen lockade honom. Därför tvekade han inte när en möjlighet att bli Account Manager inom företaget öppnade sig.
– Något som kännetecknar mig är att jag är väldigt målinriktad. Jag sätter upp både korta och långsiktiga mål för mig själv och arbetar hårt för att nå dem. När jag började på Ioffice hade jag en klar ambition att på längre sikt fokusera på försäljning, vilket även blev fallet efter drygt ett år.
”Vill erbjuda de bästa lösningarna”
Som Account Manager ser Samuel till att hjälpa företag som är på jakt efter nya kontorslokaler. Arbetet inkluderar allt från visningar av Ioffice anläggningar till administration och levererande av skräddarsydda erbjudanden och kontorslösningar. Att upprätthålla en god dialog med kunderna är därför en viktig del av arbetet.
– Det viktigaste i min roll är att vara lyhörd för vad kunderna efterfrågar. Jag strävar alltid efter att vara transparent och sätta mig in i kundernas verksamheter. Det hjälper mig att kunna erbjuda de bästa lösningarna efter deras specifika behov.
Läs också: Lotta sätter kundernas behov i centrum på Ioffice
Framöver är ambitionen att fortsätta locka till sig fler hyresgäster, inte minst till Ioffice kommande nyetableringar.
– Vi ser fram emot att Ioffice snart etablerar sig i Göteborg. Sedan har vi även en ny fastighet på Sveavägen i Stockholm som definitivt kommer att bli en av de mest imponerande coworking-anläggningarna i Sverige. Det finns ett stort intresse för Ioffice tjänster, och jag ser fram emot att välkomna fler intressanta bolag till våra anläggningar, säger Samuel Fischer.