Integritetspolicy

Vilka vi är

Vår webbplatsadress är: https://ioffice.se

Vårt bolag heter IOFFICE Business Center AB, med organisationsnummer 559012-6040 och adress Kungsgatan 37, 11156 Stockholm.

Vilka personuppgifter vi samlar in och varför vi samlar in dem

Beställningar

När du beställer från oss kan vi fråga om information som ditt namn, fakturaadress, e-postadress, telefonnummer, personnummer och betalningsdetaljer. Denna information används för att:

  • Skicka information till dig om din order

  • Svara på dina förfrågningar

  • Behandla betalningar och förhindra bedrägerier

  • Uppfylla alla rättsliga skyldigheter vi har, till exempel beräkna skatter

  • Förbättra vår butikserbjudanden

  • Skicka dig nyhetsbrev, om du väljer att ta emot dem

  • Skicka dig en SMS-biljett, som du använder för att komma in på den föreläsning du beställt

  • Skicka dig förfrågan om att lämna omdöme för föreläsningen

Vi lagrar i regel information om dig så länge som vi behöver för ovanstående användningsområden. Bokföringslagen kräver exempelvis att vi sparar denna information i 7 år.

Nyhetsbrev

Väljer du att prenumerera på vårt nyhetsbrev (eller inspirationsbrev) sparas din e-postadress hos vår leverantör. E-postadressen används endast för att vi ska nå ut med nyhetsbrevet till dig, och du kan när som helst avregistrera dig från nyhetsbrevet genom en länk som finns i slutet av alla nyhetsbreven. Vid avregistrering tas din e-postadress bort hos oss permanent.

Kontaktformulär

Om du använder något kontaktformulär skickas de uppgifter du anger till oss via e-post. Uppgifterna används enbart för att kunna svara på ditt meddelande.

Cookie-filer

Om du har ett konto och loggar in på denna webbplats kommer vi att skapa en tillfällig cookie-fil för att kontrollera om din webbläsare accepterar cookie-filer. Denna cookie-fil innehåller ingen personligt identifierbar information och försvinner när du stänger din webbläsare.

När du loggar in kommer vi dessutom att skapa flera cookie-filer för att spara information om din inloggning och dina val för utformning av skärmlayouten. Cookie-filer för inloggning gäller i två dagar och cookie-filer för layoutval gäller i ett år. Om du kryssar i ”Kom ihåg mig” kommer din cookie att finnas kvar i två veckor. Om du loggar ut från ditt konto kommer cookie-filerna för inloggning att tas bort.

Vi lagrar även en cookie-fil i din webbläsare för att ge oss en bättre statistik av användandet av vår webbplats. Statistiken är anonym, och kan inte kopplas till dig som person.

Lägger du något produkt i varukorgen lagrar vi en cookie-fil i din webbläsare för att kunna veta vilken besökare varukorgen tillhör. Annars skulle vi inte veta vad du beställer när du är i kassan.

Inbäddat innehåll från andra webbplatser

Artiklar på denna webbplats kan ibland innehålla inbäddat innehåll (exempelvis videoklipp, bilder, artiklar o.s.v.). Inbäddat innehåll från andra webbplatser beter sig precis på samma sätt som om besökaren har besökt den andra webbplatsen.

Dessa webbplatser kan samla in uppgifter om dig, använda cookie-filer, bädda in ytterligare spårning från tredje part och övervaka din interaktion med sagda inbäddade innehåll, inklusive spårning av din interaktion med detta inbäddade innehåll om du har ett konto och är inloggad på webbplatsen i fråga.

Statistik

Anonym statistik samlas in om ditt användande av vår webbplats, för att vi ska kunna göra den bättre för våra besökare.

Hur vi samlar dina uppgifter

Insamlingen av dina uppgifter på vår webbplats sker alltid över en krypterad anslutning, som gör att ingen kan avlyssna webbtrafiken.

Vilka vi delar dina uppgifter med

Generellt

Vi lämnar aldrig ut dina uppgifter till tredje part om inte:

  • du samtyckt med det

  • det är nödvändigt för att uppfylla våra förpliktelser enligt avtal eller lag

  • det är nödvändigt för att hantera din beställning eller betalning.

I de fall vi lämnar ut personuppgifter till tredje part upprättar vi sekretessavtal samt säkerställer att personuppgifterna behandlas på ett betryggande sätt.

Hur länge vi behåller dina uppgifter

När du lägger en beställning så kräver Bokföringslagen (1999:1078) att vi lagrar dina uppgifter (namn, fakturaadress, e-postadress, telefonnummer, personnummer och betalningsdetaljer) i sju år. Övriga uppgifter behåller vi tills du meddelar oss om att de ska tas bort.

Vilka rättigheter du har över dina data

Om du har lagt en beställning på denna webbplats kan du begära en exportfil med de personuppgifter vi har om dig, inklusive alla uppgifter du har gett oss. Du kan också begära att vi tar bort alla personuppgifter vi har om dig. Detta omfattar inte eventuella uppgifter som vi är tvungna att spara av administrativa, legala eller säkerhetsändamål.

Exportfilen skickas till den e-postadress du uppgav vid beställningen.

Ansvar

IOFFICE Business Center AB är personuppgiftsansvarig, vilket innebär att vi är ansvariga för hur dina personuppgifter behandlas och att dina rättigheter tas tillvara.