Karoline utvecklar Ioffice kunderbjudande: ”Här samsas professionalitet och en familjär känsla” 

Ioffice, kontorshotell- och coworkingkedja, har en offensiv tillväxtplan och har vuxit mycket under de senaste två åren. Nyligen signerades två kontrakt i centrala Stockholm och fler är på väg. 

– Det är utvecklande att vara i ett bolag som hela tiden växer och utvecklas. Dagligen händer nya saker som man måste ta ställning till. Jag stormtrivs, säger Karoline Palmqvist, operativ chef på Ioffice. 

Karoline började sin karriär på Ioffice för 13 år sedan och efter att ha jobbat utomlands under en period återvände hon för att ta en roll i Ioffices reception. Hon har alltid trivts med kundkontakten och att arbeta med kundservice. Jobbet i receptionen på Ioffice ledde till en nära och familjär kontakt med alla kunderna. 

– Det roligaste med mitt jobb på Ioffice är att vi har så nära kontakt med alla kunder. Det är som att ha tusen kollegor, säger Karoline. 

Nära relation till kunderna utvecklar företaget och de anställda 

Efter några år fick Karoline förtroendet att starta upp en ny roll som operativ chef. Tjänsten har förändrats med åren men den gemensamma nämnaren är att hon fortfarande är delaktig i det mesta, från strategiska beslut till att säkerställa att allt operativt fungerar och att kunderna får den service och upplevelse som de förväntar sig av ett kontorshotell. Hon har numera även budget- och personalansvar. 

– Jag såg mig inte som en ledargestalt. Men jag har en chef som tror på mig och det fick mig på andra tankar. Idag kan jag säga att jag har mitt drömjobb. 

Det kundnära arbetet skapar en unik relation som gör att Ioffice kan utvecklas. Högt i tak, möjlighet till feedback och öppenhet skapar en bra grund för utveckling. Det är också det som gör Ioffice till en familjär arbetsplats menar Karoline. 

– Man kan prata om allt möjligt, från privata saker som gårdagens träningspass till mer arbetsrelaterade, som utveckling av coworkingytor eller kontorsytor. 

En familjär arbetsplats. Med service i världsklass.  

I Karolines arbete ingår även att planera nyöppningar och inspektera nya lokaler. Hon involveras mycket i det dagliga arbetet och beskriver sin arbetsplats som familjär med kundservice i världsklass.  

– Företaget växer och vi vet inte alltid vad som väntar runt nästa hörn. Det finns ingen gräns och det är tillåtet att tänka hur brett och stort som helst, säger Karoline. 


Föregående
Föregående

Experterna WeOffice ger sina bästa tips för att lyckas med en god arbetsmiljö

Nästa
Nästa

Inossia ser bemötandet som en styrka hos IOFFICE: ”Personalen ställer alltid upp”